sâmbătă, 23 martie 2013


LA PĂDURENI


părinţilor mei




Rotund lumina se încheagă


seminţe foşnet şi seve
în ochiul de limpede azur


printre porumbei şi struguri alunecă
fremătând
liniştea miresmei târzii
de oleandru


Viespe de aur
septembrie







POEM AGREST


fratelui meu, Petre




Salcâmii albi de flori ce fumegară
culoarea beznei o-nstelau pe mâini
în limpezimea zborului de seară
şi păsări
se iveau lângă fântâni


albastru murmur abur între frunze
pământul cald sub mentă şi trifoi
adast cu nălucirea umbrelor
prin ora
când taina înserării curge-n ploi


Salcâmii albi mai înfloresc pe dunga
de lună arsă şi brumatec drum
şi tot mai verde-amară le e umbra
ce-o lasă-n suflet
sub al apei fum







AMIAZĂ DE OCTOMBRIE


Mamei





Toamna curge printre frunze uscate
flăcări se-aştern peste arborii goi
vântul înveleşte amintirile
în miere


copilăria toarce – pisică pe soba inimii
umbra ta
e tot mai stinsă
şi greu de atins






COBORÂREA ÎN ARENĂ


colecţionarilor de poduri







Invulnerabilă mare deşert al mulţimii


la visele arse în umbră
o simplă ridicare din umeri






EXERCIŢII DE RESPIRAŢIE


Tatălui, dincolo


Eu sunt un peregrin ce trece prin singuratice poteci...”

Eugeniu Sperantia, „Balada II”,
(„Arabescuri”)




Cade ziua ca o pasăre
din cârligul timpului
sângele urcă spre miezul secundei
trupul rămâne acelaşi


fără sfârşit lumina





CITO





Ascult lumina florilor de rug
şi cântecele-mi bat în ram
şi tot ce simt şi tot ce am
e un ţinut prin care flăcări curg

ascult mormântul fratelui din vis
şi aripile freamătă sub cer
licori prelinse în arşiţă cer
flămândul sol din tainicul abis

ascult aroma frântelor dureri
iar somnul cerne păsări peste răni
tăcuţii arbori din ascunse vămi
în ape ard solstiţiile de ieri







VOCE DE DINCOLO DE SUNET


surorii mele, Livia,
in memoriam





Imponderabilul piere în fiece clipă
culoarea lagunei e arbore ars
solstiţii de fluturi ivesc o aripă
vântul negru geme sub pas

tăcută e bezna ce macină ora
solarului murmur funebru destin
cum ţese linţoliul de negură sora
plecată în leagăn de spin






COPILĂRIE


am întins hora soarelui
în preajma teiului din mijlocul inimii”
Vasko Popa





Au căzut zăpezi peste scheletul casei

ferestrele privesc
oarbe

teiul veghează întoarcerea







DRUMUL SPRE ITHACA



În seara asta plec spre alte ape
acolo unde-n şoaptă arde-un glas
de flacără şi pasărea-i aproape
de ţărmul unde navele-au rămas
în seara asta

în seara asta dorul blând de frate
mă seceră în golful dinspre zori
când râul cu miresmele uitate
alunecă sălbatec printre nori
în seara asta

în seara asta luna cerne golul
clepsidrelor ce iarăşi curg pe ram
şi dincolo de lume tu-mi eşti solul
ce-n taină îmi sădeşte-n suflet hram
în seara asta

în seara asta umbra ta mi-aduce
destinul mai aproape de pământ
şi frunza văii tulbură mai dulce
lumina ce lin tremură în vânt
în seara asta

în seara asta freamătă-nvierea
pe carnea crucii dintre albe zări
flămânde aripi frâng prin noi tăcerea
solstiţiilor din arsele cărări
în seara asta






INTRAREA ÎN MIT


lucrurile pleacă din locul lor”
D. Petrovici




Despic torţe pentru supunerea elementelor
un poem înalţă piatra de
sacrificiu

rădăcinile zidesc uşa

fluviul strigă dincolo de amintirile
noastre








PERSIDA RUGU










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu