joi, 4 aprilie 2013


RĂSTIGNIRE



Râul curge domol ca o alunecare
spre adâncuri
Jetul de lumină ţâşneşte din lut
aşchii de sunet îmi împânzesc ochii

ţărmul e aproape
valurile strigă
tălpile mele urmăresc ecoul

scrâşnind
printr-o apăsare de fum
tăcerea

Aerul mă poartă
mai uşor ca pe-un fulg păstrat din iernile
copilăriei
sub tâmpla fierbinte
- ah! iernile copilăriei -
peste podul cel roşu

adânc
neauzit
clopotul unui tren
mă agaţă de cer




POEM ŞOPTIT




Păşesc în urma bucuriei mele
pe care nu o cunosc
păşesc alături de liniştea mea
în care nu sunt
păşesc în faţa luminii pe care nu am văzut-o
păşesc prin văzduhul din mine
şi toate, bucuria
liniştea
lumina
mă cunosc mai bine
decât m-aş cunoaşte
eu
într-o mie de vieţi


ele nu sunt în mine
dar mă cunosc
învăluindu-mă
eu nu sunt în ele
neatingându-le


şi aşa mergem
alături
pe aceeaşi cărare spinoasă
şi eu şi bucuria mea
şi liniştea şi lumina
făcând schimb
de paşi
precum la jocul de şah
din câmpia nesfârşită
pătată cu umbre
lângă arborele înserărilor


....................................................................................................


dincolo de colţul de la tâmpla orizontului
sensul e interzis
acolo mă voi opri
risipindu-mă în ceea ce nu cunosc
şi vor merge mai departe
doar ele –
bucuria
liniştea
şi lumina mea
cu paşii mei
mai străini decât mine
înfrunzind tăceri
peste însângeratele ape




ARS ALCHIMICA



Învăluit în mantaua-i de ceaţă
poetul se pleacă lucrurilor
adulmecându-le esenţa
fiorul de flacără
de dincolo de nume
poetul se înclină urnei
stelelor şi ierbii
zămislindu-le întru sine
sculptează cu zimţii strigătului
ploi şi otrăvite săgeţi
neştiute culcuşuri de şerpi
în carnea-i sfâşiată de vântoase

şi-n cele din urmă
când toate durerile
măruntele
măreţele
zilnicele tăceri rodind nesecate ecouri
l-au treierat
poetul devine un abur
între lavă şi nor
între oglinzi şi umbre
ca foşnetul mătăsos
al primei ninsori
căzute pe un proaspăt mormânt

din care doar el
poetul


Persida RUGU


2 comentarii:

  1. Scumpa mea doamna,
    Cuvintele sunt prea sarace pentru a exprima frumusetea din versurile publicate pe acest blog...sensibilitate,armonie,tristete,dar si bucurie,prinse in acelasi manunchi...ma bucur ca v-am cunosc personal si permiteti unui om extrem de simplu,cum sunt eu,sa va doreasca tot binele din lume....
    Ganduri senine de la poalele Caraimanului cu drag!ISABELA EPURAS

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă doamnă Isabela,
      Înclin un genunchi în faţa Caraimanului şi a sufletului dvs. curat şi înalt!
      Cu mulţumiri pline de lumină,
      Persida.

      Ștergere